Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2011

Απόδωση δικαιοσύνης: the NORD way

"...Μερικές αλήθειες για το SKYRIM"

Λίγα είναι τα παιχνίδια που μένουν στο μυαλό με νοσταλγία. Από τα παλιά αγαπημένα "Αγαλματάκια ακούνητα" και "Γάτα γατούλα" στα νεότερα Mario, Zelda και Starcraft. Η έκρηξη του video gaming την τελευταία δεκαετία μείωσε ποσοστιαία τουλάχιστον τα σπουδαία παιχνίδια, τα διαμάντια του gaming και τα πιτσιρίκια των zeros έχουν πλέον άλλους ήρωες, πολυδιάστατους, με full anti-aliasing (δες το πλήρες λεξιλόγιο όρων στο τέλος του άρθρου) και anisotropic filtering με υψηλής ανάλυσης textures και hollywood-ιανό voice acting να αναπολούν σε μεταμεσονύκτιες συζητήσεις με την παρέα τους. Αλλά ας μην παρεξηγηθώ...

Ακόμα και σήμερα έστω και λίγοι πια τίτλοι, έχουν την μαγική ιδιότητα και δυνατότητα να καθιερώνονται στις συνειδήσεις μας και να διαμορφώνουν την προσωπικότητα μας, λίγο ή πολύ. Ειδικά δε μετά από κάποια ηλικία είναι τόσο δύσκολο να βρεις τέτοια παιχνίδια που προς στιγμήν σίγουρα θα έχεις αναρωτηθεί για το αν το gaming έχει πεθάνει, ή αν έχεις γίνει πολύ μεγάλος για τέτοιου είδους ασχολίες. Τότε λοιπόν έρχεται ο gamelord, o θεός του gaming, σε κοιτά από το pc του και σου δείχνει ένα σημάδι, μια φλεγόμενη βάτο για να πιστέψεις ξανά και πιστεύεις. Έτσι εν έτη 2011, στις 11/11 ο gamelord, τέντωσε το ολοκληρωμένο σε VLSI δάκτυλο του και έδωσε πνοή, ψηφιακή ζωή στην βορειότερη περιοχή του Tamriel της σειράς των Elder Scrolls το SKYRIM...
 
Υψηλές προσδοκίες
  
...εγείρονται από το πρώτο trailer του παιχνιδιού λίγους μήνες πριν. Πώς αλλιώς άλλωστε, το πιο μεστό trailer στην ιστορία του gaming σε καθηλώνει ακόμα και μετά την 100-οστή φορά που το βλέπεις, ακόμα και αφού έχεις παίξει το παιχνίδι και έχεις καεί με αυτό. Εκεί είναι λοιπόν που την πατήσανε οι περισσότεροι. Το μπραφ του Oblivion του προηγούμενο παιχνιδιού της σειράς ήταν τόσο μεγάλο που σε συνδυασμό με το εκπληκτικό trailer του skyrim όλοι περιμένανε κάτι αντίστοιχο. Αγαπητοί φίλοι το oblivion βγήκε λίγους μήνες μετά το λανσάρισμα του xbox 360, την πρώτη τότε κονσόλα νέας γενιάς. Ήταν καταδικασμένο να δείχνει πολλές φορές ομορφότερο από το Morrowind (το ακόμα προηγούμενο επεισόδιο της σειράς) και θα ήταν φυσικά επιτυχία με την πρωτοφανή διάρκεια του, τoν τεράστιο κόσμο του και την ανυπέρβλητη μουσική του. Το Skyrim από την άλλη βγήκε λίγο πριν τον θάνατο αυτής της console generation. Θα ήταν αδύνατο να δείχνει τόσο καλύτερο από το oblivion παρόλα αυτά υπό συνθήκες είναι από το πιο όμορφα παιχνίδια του έχουμε δει ποτέ.. φυσικά οι graphic-whores το κράξανε.. A! να μην ξεχάσω, αγαπητή graphic-whore: τράβα παίξε λίγο Call of Duty μωρή! και πωρώσου με το 6 ωρών διαρκείας campaign του. Λιώσε λίγο στο multiplayer του γιατί σου είναι αδύνατο να βρεις χαρά σε κάτι το μη-ανταγωνιστικό. Ποιόν θα troll-άρεις στο skyrim; τους npcs; Τέλος πάντων...


Όποιος αντιμετώπισε το παιχνίδι με φυσιολογικές, normal τύπου, προσδοκίες ανταμείφτηκε πλουσιοπάροχα. Οκ, επειδή αν δεν έχετε παίξει το παιχνίδι, θα νομίζετε ότι είτε μου τα έχει στάξει η Bethesda είτε μιλάμε για την παιχνιδάρα του αιώνα, είναι αλήθεια ότι το Skyrim έχει κάποιες, όχι αμελητέες αδυναμίες. Το κακοσχεδιασμένο inventory, οι άψυχοι χαρακτήρες, η παντελής έλλειψη scripted events που ναι μεν όταν χρησιμοποιούνται υπερβολικά ζημιώνουν το τελικό αποτέλεσμα, όταν όμως χρησιμοποιούνται με φειδώ δίνουν χαρακτήρα και συναίσθημα, και το σχεδόν ρηχό κάποιες φορές σύστημα μάχης αποτελούν τροχοπέδη στα πολύ υψηλά standards που έθεσε το παιχνίδι προ της κυκλοφορίας του. Είναι όμως αρκετά όλα τούτα για να εκτρέψουν το Skyrim από τους στόχους του. Not really. Απλά δυστυχώς οι γνώμες που ακούγονται είναι αυτές της πλειοψηφίας και των δολαρίων. Γιατί "..αυτά κυβερνούν το κόσμο μας αδέρφια!" ή τέλος πάντων, κάπως έτσι. Αλλά για να επιστρέψουμε στο θέμα μας - και να δικαιολογήσουμε τον υπότιτλο του άρθρου. Μερικές αλήθειες για το Skyrim (και ας πονάνε πολύ κόσμο):

-Το μόνο πραγματικό, σύγχρονο και τεράστιο open world action rpg

-Εντυπωσιακότατο presentation, δηλαδή γραφικά, ήχος και ατμόσφαιρα ίσως στην καλύτερη κατανομή τους ως τριάδα μέχρι στιγμής

Αλλά και:

-Φτωχό character interaction, γενικότερα φτωχό το story από χαρακτήρες. Σχετικά με τον ανταγωνισμό πάντα

-Action σύστημα μάχης. Εδώ η Bioware του Dragon age έχει νικήσει κατά κράτος και Witcher 2 και Skyrim

-Προβληματικό και console-based inventory

-Δέσιμο με τον χαρακτήρα - διάλογοι, συναίσθημα - όχι αντάξιο του παιχνιδιού

 
Εν κατακλείδι, αφορμή για τούτο το άρθρο ήταν όχι οι βαθμολογίες που έλαβε το παιχνίδι (που είναι από μόνες τους, στις περισσότερες περιπτώσεις, μάλλον δίκαιες) αλλά οι βαθμολογίες του συγκριτικά με άλλα παιχνίδια και όχι μόνο του είδους του. Δεν μπορώ να το χωνέψω πως συγκρίνεται ένα τέτοιο καλλιτεχνικό αριστούργημα με τα υπόλοιπα σύγχρονα games και να βγαίνει υπό. Θέλεις να του βάλεις 8.5; οκ αλλά βάλε στο COD 5 ή 6. Για αυτό λοιπόν είναι θέμα τιμής και από την στιγμή που κανείς δεν το έκανε, το crougerjohn.blogspot θα πρωτοτυπήσει (ξανά) ώστε να αποδωθεί δικαιοσύνη.


ΤΕΛΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ:

10'

Αυτά για την ώρα, έπεται και SKYRIM συνέχεια. Για την ώρα δείτε και το φοβερό trailer του παιχνιδιού (και πάθετε την πλάκα σας)..





Vocabulary άρθρου (για τους μη-μυημένους:)

-Nord: fantasy φυλή στην σειρά elder scrolls. Παρουσιάζεται εκτενώς στο τελευταίο παιχνίδι της σειράς το Skyrim.

-Elder Scrolls: Σειρά fantasy παιχνιδιών ρόλων της software εταιρείας Bethesda.

The Elder Scrolls:Arena 1994
The Elder Scrolls: Daggerfall 1996
The Elder Scrolls: Morrowind 2002
The Elder Scrolls: Oblivion 2006
The Elder Scrolls: SKYRIM  2011

-Textures: Η εικόνα που καλύπτει μια επιφάνεια σε ένα 3d αντικείμενο σε ένα γραφικό περιβάλλον.

-Anti-aliazing: Τεχνική στην computer γραφική εξομάλυνσης γραμμών ώστε να μην φαίνονται τετραγωνισμένες.

-Anisotropic filtering: Τεχνική στην computer γραφική ώστε να μην φαίνονται θολά ή αλλοιωμένα τα textures υπό κάποιες γωνίες.

-VLSI: Very large scale intergation, η διαδικασία ενσωμάτωσης χιλιάδων τρανζίστορ σε ένα μόνο chip.

-Tamriel: Ο φανταστικός κόσμος της σειράς Elder Scrolls.


-Console generation (γενιά κονσόλων): Από την απαρχή των υπολογιστικών συστημάτων επομένως και του video gaming ανά διαστήματα το υλικό βελτιωνόταν και η τιμή του ελαττωνόταν. Έτσι οι εταιρείες ανέπτυσσαν νέες κονσόλες και συστήματα για να εκμεταλλευτούν τις νέες δυνατότητες. Κάθε φορά που είχαμε ένα νέο πακέτο από κονσόλες με παραπλήσια τεχνικά χαρακτηριστικά σε κοντινά χρονικά διαστήματα, είχαμε και μια νέα console generation.

-Graphic-whores: Οι gamers που ζητούν αποκλείστηκα πολύ καλής ποιότητας γραφικά στα παιχνίδια που παίζουν και έχουν αυτό ως μόνο κριτήριο για την επιλογή παιχνιδιών προς απασχόληση.


-Scripted event: Συμβάντα μέσα στο παιχνίδι που δεν τα διαχειρίζονται οι φυσικοί νόμοι του παιχνιδιού σε πραγματικό χρόνο αλλά είναι εξαρχής προδιαγεγραμμένα.

-Call of Duty (CoD): Εξαιρετικά δημοφιλές παιχνίδι βολών πρώτου προσώπου με διεθνή αναγνώριση και πολύ υψηλές βαθμολογίες. 

-Open world game: Ο παίκτης μπορεί να επιλέξει ελεύθερα τι θα κάνει στο παιχνίδι. Που θα πάει, ποίες αποστολές θα επιλέξει κτλ.

-action rpg game: Παιχνίδι που συνδυάζει εξέλιξη του χαρακτήρα, διαδραστικούς διαλόγους μεταξύ των χαρακτήρων και δράση σε πραγματικό χρόνο.

-NPC: non playable character. Οι χαρακτήρες σε ένα rpg παιχνίδι που χειρίζεται ο υπολογιστής.

-console-based game: Παιχνίδι που δημιουργήθηκε για να παιχτεί σε κονσόλα με χειριστήριο με περιορισμό στις ανάγκες υλικού.

-Dragon age games: rpg παιχνίδια της εταιρείας Bioware, αντίστοιχα με το Skyrim. Με τα υπέρ και τα κατά τους.

- Whitcher games: rpg παιχνίδια της εταιρείας CD Projekt, αντίστοιχα με το Skyrim. Με τα υπέρ και τα κατά τους και αυτά.

1 σχόλιο:

ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΦΙΛΟΥΣ...